BHP podczas eventów masowych
W Polsce całorocznie organizowane są wszelkiego rodzaju eventy masowe, podczas których realizowane są wydarzenia związane ze świętami narodowymi, rozrywką czy kulturą lub biznesem. Biorąc pod uwagę, iż przed nami świąteczny czas oraz wszelkiego rodzaju karnawałowe i sylwestrowe zabawy, warto zwrócić uwagę na BHP przy organizacji widowisk oraz na to co w realizacji bezpieczeństwa i higieny pracy jest najważniejsze.
BHP przy organizacji widowisk
Obowiązkiem organizatora wszelkich wydarzeń masowych jest zapewnienie bezpieczeństwa oraz komfortu. Zasady BHP powinny obowiązywać nie tylko widzów przedstawienia czy koncertu ale także występującym oraz obsługę, ponieważ każdy uczestnik tego typu wydarzeń w świetle prawa BHP jest równy! BHP przy organizacji widowisk powinno zawierać przede wszystkim szczegółowy regulamin pracy przy scanie, dodatkowo należy sporządzić zasady ewakuacji, przeprowadzić kontrolę wszystkich pracowników biorących udział w przygotowywaniu oraz obsłudze danego wydarzenia, co więcej na terenie wydarzenia powinny znajdować się apteczki. Przepisy BHP opisują także takie elementy jak obciążenie sceny i podestów. Pamietajmy także o innych zabezpieczeniach jak barkierki oraz odpowiednie oświetlenie oraz przytwierdzenie urządzeń technicznych sceny i estrady.